Pàgines
dimecres, 10 de novembre del 2010
DEEZER
dimarts, 9 de novembre del 2010
PICASA MESTRES AUDICIÓ I LLENGUATGE
MAESTROS PICASA
EL JOC DEL RECICLATGE
Per saber-ne més:
- "Joc del "Reciclatge" (per fer amb paper i amb instruccions).
- "El juego del reciclaje" (Ministerio de Medio Ambiente)
MICROSOFT PHOTO STORY 3
És més, el nom del programa en espanyol és Fotos Narrades.
Crear una presentació és tan senzill com seleccionar les imatges que la compondran, aplicar efectes gràfics a aquestes, inserir etiquetes que descriguin el seu contingut, establir transicions i gravar la narració final. Molt fàcil d'utilitzar i només ocupa poc més de 3 megues de disc dur. L'heu de provar.
GOOGLEFI
Un parell de pàgines que us poden interessar:
Hi ha una mica de tot i s'ha de saber triar, però pot ser molt útil.
FOTO EFECTES
Per als que feu composicions de fotos amb Fotoprix o Hofmann podeu fer els efectes, els deseu a l'ordinador i els inseriu al llibre. A l'escola podeu fer les composicions i penjar-les al bloc si teniu les fotos de cada nen /a. Us sortirà una marca d'aigua amb el logotip, però si us registreu desapareixerà.
MY STUDIYO
PRESENTACIONS MATEMÀTIQUES (PDI's)
ALEXANDRIA (PDI's)
dilluns, 8 de novembre del 2010
SOCWALL
LA VOLTA AL MÒN EN 8O CONTES
Es tracta de donar la volta al món a través dels seus contes, de les seves llegendes i dels seus mites. A Google podeu fer una cerca com "La vuelta al mundo en 80 cuentos" i la trobareu a la primera. Cliqueu a dins de qualsevol marcador del mòn i podreu accedir al conte.
APRENDER NO ES ABURRIDO...
Aprender no es aburrido, a pesar de que muchos profesores se empeñen en mostrar lo contrario. Aprender requiere esfuerzo, sin duda, pero no es aburrido, al menos, no lo es siempre como nos empeñamos insistentemente los profesores proponiendo en clase siempre las mismas cosas una y otra vez.
Tras dos días de clase, mi hija que estudia 2º de ESO volvió a casa contenta porque “un profesor había conseguido hacerles reír y preguntarles cosas personales” mientras que la mayoría se habían limitado a decirles lo importante y difícil de su asignatura, que tenían que estudiar mucho, bla, bla, bla…desde luego, que no fueran a clase sin libros de texto, patrimonio del saber que hay que memorizar adecuadamente en cómodas dosis para demostrar que se aprende. Sin embargo, unos días después se acabó la magia:
Papá, es un rollo, no hacemos nada más que estar sentados toda la mañana escuchando a un profesor detrás de otro…
No te preocupes, seguro que usáis los ordenadores, trabajáis en equipo, investigáis, vais al laboratorio, utilizáis Internet…
¡¡Qué dices!! Ni siquiera nos llevan a la sala de ordenadores. Todo el día en clase, como siempre. Encima con el bilingüe tenemos más horas… yo no quiero esto.
No estoy seguro de que los que estemos leyendo esta entrada y seamos profesores pudiéramos aguantar lo que pedimos a nuestros alumnos: concentración extrema para seguir explicaciones magistrales, toma de apuntes autónoma, interés infinito por nuestra asignatura, comprensión de la importancia capital de nuestra asignatura, exigencia de memorización de los contenidos, etc, etc. sólo porque tenemos que hacerlo, porque es nuestra obligación como estudiantes (...).
(Del Blog "EDUCADORES 21" de Víctor Cuevas)
Cliqueu AQUÍ per continuar llegint l'article.
dijous, 9 de setembre del 2010
FLICKR CC
dimarts, 7 de setembre del 2010
Poesiaula
EL CURS NEIX
remor d'aigua,
tardor incipient.
Dia núvol,
fresc l'ambient
i el curs
neix rabent
ple de dies i hores
que omplirem de farciments.
Les històries i problemes,
colors, plors, riures i deures.
Jocs, gargots i converses
i tantes, tantes coses diverses.
***
No són, no, infinites les vacances,
són nostàlgies retallades i enyorances.
(Isabel Barriel)
Del bloc "Poesiaula"
El Corrector (Català)
Photofunia
A l'opció de publicar us donarà un codi per penjar-ho al bloc.
Hi ha efectes de foto, vídeo i fins i tot cartells de pel·lícules per posar la vostra cara.
divendres, 3 de setembre del 2010
El Museu del Prado a Google Earth
A la imatge podeu observar un detall de "Los fusilamientos del 3 de Mayo", però es podria haver ampliat molt més.
Podreu observar ampliades fins al més petit detall obres com "Las Meninas", "El caballero de la mano en el pecho" o "Las tres gracias" (entre d'altres).
Per poder utilitzar l'aplicació heu de tenir instal·lat el Google Earth:
Cliqueu a la icona per descarregar
DIPITY (Línies del Temps)
Aula de Música
Us fem un resum:
- Instruments (clicant al piano).
- Nadales (clicant al quadre de l'arbre de Nadal).
- Cançons (clicant a la pissarra).
- Compositors (clicant al quadre de Mozart).
- Dansa (clicant a les espardenyes).
A l'apartat "Cançons" les trobareu classificades per Cicles. Seleccioneu la cançó i tindreu la lletra i el MP3.
A l'apartat "Audicions" hi ha un recull d'audicions que es realitzen a Cicle Superior.
També es veritat que hi ha moltes seccions en "construcció", com el de danses, que encara no estan enllaçades.
Sky Drive
La informació la podeu organitzar en carpetes: favorits, documents, música, públic i vídeos. La carpeta "públic" està compartida i allà podeu ficar tot alló que hagi de ser utilitzat per altres persones.
Si us voleu obrir un compte, cliqueu al següent enllaç:
Capella Sixtina
Doncs cliqueu dins de la imatge. Podeu ampliar, voltar, canviar el pla... I amb el botó "IMP PANT" del vostre teclat podeu copiar la part que volgueu.
Generadors
Qüestionaris, exercicis de matemàtiques, de llengua, mots encreuats, targes de vocabulari, bingos, dominós, laberints, trencaclosques, línies del temps, mapes conceptuals, còmics, calendaris, jocs de taula...
Més fàcil, impossible. A dalt de la pàgina trobareu un índex que us guiarà en les activitats.
Pescant Idees (Educació Infantil)
A l'apartat "0-3" trobareu un recull d'activitats relacionades amb la "Llar d'Infants" que perfectament podreu aplicar a Ed. Infantil.
A més a més, el llistat de blocs i webs de referència és enorme, així que de material i recursos de ben segur queno us l'acabeu.
Podeu enllaçar al bloc en clicant dins de la imatge.
divendres, 14 de maig del 2010
TUTORIAL JCLIC
1. Aneu a la ZONA CLIC.
2. Seleccioneu ACTIVITATS i feu una cerca.
3. Cliqueu a sobre del títol de l’activitat que volgueu insertar.
4. A la cantonada inferior dreta trobareu el "CÓDIGO PARA INCRUSTAR".
5. El copieu. Aneu al bloc. Feu una nova entrada, seleccioneu la pestanya HTML.
6. Enganxeu el "código para incrustar".
7. Però vigileu!!!! Allà on posi WIDTH i HEIGHT canvieu els números a la meitat.
8. Publiqueu l'article.
ACREDITACIÓ TIC
Les persones que superin satisfactòriament la prova tindran un certificat acreditatiu que emetrà la Generalitat, i que els possibilitarà acreditar un determinat nivell de competències (bàsic, mitjà o avançat) en TIC davant de qualsevol empresa o administració. No cal dir que els substituts i interins que es presentin a Oposicions tindran més punts.
JOCS TRADICIONALS INFANTILS.
A les classes d’Educació Física de Cicle Superior s’estan treballant els “jocs infantils tradicionals”. A l’IES Flix van fer un magnífic treball a partir del quadre “Jocs de nens” (1559-1560) de Pieter Brueghel el Vell. Si observeu el quadre (ho podreu veure millor al bloc) veureu un munt de nens jugant a jocs que per a molts de nosaltres ens son familiars. A l’IES Flix van fer un projecte basat en estudiar per grups cada joc i reproduir-lo en foto. Entreu a la pàgina i gaudiu!
dimarts, 13 d’abril del 2010
ESCOLES VERDES
Les escoles participants s'han de comprometre a assolir aspectes bàsics com l'ús sostenible de l'energia a l'escola, la creació d'un hort...
A la web de Medi Ambient (cliqueu dins de la imatge) trobareu tota la informació. També podeu consultar els butlletins mensuals on s'expliquen les activitats que es fan a les escoles i el material que es pot utilitzar.
En properes edicions us anirem informant sobre les activitats que es van desenvolupant.
dissabte, 10 d’abril del 2010
E-TWINNING
Els professors de tots els països participants es poden inscriure i utilitzar les eines de la web de E-Twinning (el portal i l'escriptori) per trobar-se, conèixer-se virtualment, intercanviar idees i pràctiques, formar grups i participar en el projectes a la web.
Com es pot participar en els projectes?
Dos centres escolars d'almenys dos països europeus creen un projecte i es serveixen de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) per a dur a terme la seva feina. Com que els centres es comuniquen i col·laboren via Internet, no hi ha requisits econòmics ni burocràtics ni és necessari conèixer-se personalment.
Us deixo un tutorial del Youtube sobre l'agermanament escolar E-Twinning:
Ah! No cal ser un expert en les TIC per engegar els projectes. Animeu-vos!!
NOTE FLIGHT
Per treballar amb "Noteflight" i poder accedir a les partitures que estan dipositades a la seva pàgina, cal estar registrat. Per registrar-se, cal anar a "SIGN UP" i omplir els camps que es demanen (demana email).
L'aplicació us dona moltes possibilitats, fins i tot la de penjar la vostra composició al bloc.
El següent video de tutorial us explica una mica com utilitzar el "Noteflight".
DHOL PLAYER
dijous, 8 d’abril del 2010
Per pensar...
De la conferència:
"Estratègies a l'aula".
Felicidad Ordóñez Ramos.
14-Abril-2007
TDAH Vallès.
TDAH
En un dels articles anteriors apareixia el conte RIK. El tema central del conte ens parla de la falta d'imaginació del protagonista. A les sessions de formació realitzades per l'EAP sobre el TDAH es va parlar i discutir sobre els possibles orígens genètics de la malaltia i com influeix l'entorn en el desenvolupament cognitiu del nen /a. Falta d'estimulació? Falta de temps a les families? Estress?
Si voleu saber més sobre el TDAH:
Lyrics Training
Si cliqueu a GIVE UP! us donarà l'opció de fer-ho en format Karaoke.
De moment està en fase experimental i es troben a faltar moltes cançons, però és un bon recurs a tenir en compte.
Quan us registreu i entreu amb el vostre "login" veureu l'apartat "new lyrics" que és un editor per poder afegir les vostres lletres.