Pàgines

dijous, 30 de maig del 2013

QUÈ NECESSITEM PER SER FELIÇOS...

Pels mestres, per les mestres, pels pares i les mares, pels nens i nenes, pels avis, per les àvies... Per tothom. Perquè tothom ha de ser feliç...


 

Música: "New Soul" (Yael Naïm)

 

dimecres, 29 de maig del 2013

MIREM EL TEMPS (ANGLÈS)

Sí. Està en anglès... Però és molt intuïtiu i en pocs dies els nens i nenes l'utilitzarien sense problemes a qualsevol hora del dia i a qualsevol classe...


Aquí teniu el PDF per descarregar la plantilla.


Per muntar-ho es recomana tenir la foto del resultat final per veure com s'han de muntar les finestretes...

És fàcil, original i maco. Què més es pot demanar...?

Vist a: WEFREEBIES





diumenge, 26 de maig del 2013

COLORS DE VERITAT...

Una cançó maca per treballar la igualtat dins de les aules... Es pot treballar el text i fer una xerrada o convertir-lo en un autèntic projecte multidisciplinar. 

Aquesta versió de la cançó "True Colors" de Cyndi Lauper està interpretada per atletes paraolímpics britànics i un cor infantil que fins i tot signa la cançó en llenguatge de signes.






Versió en Anglès

Versió en Català
You with the sad eyes
Don't be discouraged
Oh I realize
It's hard to take courage
In a world full of people
You can lose sight of it all
And the darkness inside you
Can make you feel so small

But I see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful,
Like a rainbow

Show me a smile then,
Don't be unhappy, can't remember
When I last saw you laughing
If this world makes you crazy
And you've taken all you can bear
You call me up
Because you know I'll be there

And I'll see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful,
Like a rainbow
Tu amb els ulls tristos
No et desanimis
Oh me n'adono
És difícil tenir valor
En un món ple de gent
Pots perdre la vista de tot
I la foscor dins teu
Pot fer-te sentir tan petit...

Però veig els teus colors verdaders
brillant a través
Veig els teus colors verdaders
I és per això t'estimo
Així que no tinguis por de mostrar
Els teus colors verdaders
Els colors verdaders són bonics,
Com un arc de Sant Martí

Llavors mostra'm un somriure,
No siguis infeliç, no puc recordar
La darrera vegada que et vaig veure riure
Si aquest món et torna boig
I has pres tot el que pots suportar
Truca'm
Perquè tu saps que jo allà hi seré

I veig els teus colors verdaders
brillant a través
Veig els teus colors verdaders
I és per això t'estimo
Així que no tinguis por de mostrar
Els teus colors verdaders
Els colors verdaders són bonics,
Com un arc de Sant Martí


Tot i que la versió original d'aquesta cançó és de Cyndi Lauper, personalment m'agrada més aquesta versió de Phil Collins...




dijous, 23 de maig del 2013

RECURSOS DE L'ESCOLA ÀNGELA BRANSUELA...

Els tutors de 5è de l'escola Angela Bransuela de Mataró estan fent una gran feina. Han creat una pàgina de recursos classificats per àrees i així faciliten la feina als nens i nenes i les seves famílies.



Com veieu tenen de tot. Feu una ullada perquè aquesta pàgina promet. De ben segur que amb el temps aniran posant més cosetes.

Ah! I aquí teniu l'enllaç per mirar els recursos de la resta de cursos...



Anirem remenant aquesta pàgina. Us animeu també?


dimecres, 22 de maig del 2013

EXPERIMENTANT AMB LA GRAVETAT...

I ara que estem ficats de ple amb la gravetat, què tal un parell d'experiments?


EXPERIMENT 1

Per començar el clàssic experiment del got d'aigua, l'ou i la sal.


Material:

- 3 gots grans.
- 1 ou.
- Sal.
- Aigua

Procediment:

- Omple dos gots amb aigua
- Afegeix-ne sal poc a poc. Remenant amb una cullera, tracta de dissoldre la major quantitat possible. En un got de 200 cm3 es poden dissoldre uns 70 g. de sal.
- Col·loca l'ou al got que té només aigua: se n'anirà al fons.
- Col·loca ara al got en el qual has dissolt sal: observaràs com queda surant.
- Posa l'ou i aigua fins que ho cobreixi, al tercer got. Afegeix aigua amb sal, de la que ja tens, fins que aconsegueixis que l'ou quedi entre dues aigües (ni sura ni s'enfonsa).
- Si afegeixes en aquest moment una mica d'aigua, observaràs que s'enfonsa. Si a continuació afegeixes una mica d'aigua salada, tornarà a surar de nou. Si tornes a afegir aigua, s'enfonsarà un altre cop i així successivament.

Explicació:


- Sobre l'ou actuen dues forces, el seu pes (i la força de la gravetat de la Terra) i l'empenta (la força que fa cap amunt l'aigua).
- Si el pes és major que l'empenta, l'ou s'enfonsa. En cas contrari sura i si són iguals, queda entre dues aigües.
- L'empenta que pateix un cos en un líquid, depèn de tres factors:
  • La densitat del líquid
  • El volum del cos que es troba submergit
  • La gravetat
En afegir sal a l'aigua, aconseguim un líquid més dens que l'aigua pura, el que fa que la força de l'aigua sigui més gran i superi el pes de l'ou: l'ou sura.

Així també es pot explicar el fet que sigui més fàcil surar en l'aigua del mar que en l'aigua de rius i piscines.

Vist a: CIENCIANET


EXPERIMENT 2

Si deixem anar una pilota de ping pong caurà pel seu propi pes i per la força de la gravetat.

Però que podem fer per a què la pilota no caigui? Doncs afegir una força que contraresti a la de la gravetat.

Mireu el vídeo...



Fàcil, oi?


EXPERIMENT 3


Per a que un coet es pugui enlairar necessita una força que superi a la de la gravetat. Per aquest motiu els coets porten aquests motors tan potents. Nosaltres podem fer un senzill experiment i fer que un astronauta, un coet, o el que nosaltres vulguem voli pels aires...

Material:

- Una ampolla de plàstic petita.
- Vinagre.
- Bicarbonat.
- Tap de suro.
- Tovalló

Procediment:

- Omplim l'ampolla amb un 1/4 de vinagre.
- En un trocet de tovalló posem dues cullarades de bicarbonat.
- Emboliquem una mica.
- Posem el trocet de tovalló amb bicarbonat dintre de l'ampolla amb vinagre.
- I molt de pressa posem el tap de suro i allò que vulguem fer volar.

Explicació:

- La reacció entre l'àcid del vinagre i la base del bicarbonat crea diòxid de carboni, fa pressió al tap i surt disparat.

Mireu el vídeo:



Vist a: RECERCA EN ACCIÓ

Una variant d'aquest experiment és fer-lo amb una ampolla de 2 litres plena de Coca Cola i ficar caramels "Mentos". Les bombolles de diòxid de carboni creixen i el líquid surt disparat. Sembla ser que funciona millor amb Coca Cola Light.




I finalment, també podeu mirar aquest reportatge del QUÈQUICOM: "Satèl·lits Low Cost". Un equip d'estudiants i enginyers de l'UPC vol enviar un satèl·lit a l'espai amb menys de 1200 €. Sembla impossible, ja que la NASA i altres agències espacials es gasten milers de milions d'euros en fer-ho. 



Au, doncs... Ja en sabeu una mica més sobre la gravetat.



dimarts, 21 de maig del 2013

LA GRAVETAT

A la pàgina d' "Espai Internet" de TV3 hem trobat aquesta interessant i impressionant història de l'astronauta canadenc Chris Hadfield. D'astronautes n'hi ha hagut una pila, però de tan mediàtics com aquest ben pocs. Gràcies a les noves tecnologies, en Chris en ensenya com és la vida a l'Estació Espacial Internacional, sobretot com s'han d'adaptar a la dificultat afegida de tenir gravetat 0.

El seu vídeo més popular és una versió que ha fet d' "Space Oddity" de David Bowie. Segurament als nostres alumnes no els hi sonarà Bowie. Potser hauríem de treballar una mica més d'història de la música.



Però teniu vídeos sobre:

- Com es renta les dents...?
- Com es prepara un entrepà...?
- Com s'afaita...?
- Com es talla les ungles...?
- Com es talla el cabell...?
- Què fer si algú es mareja a l'espai...?
- Com s'explica el fenòmen del rellotge a la mà...?

I sobretot, un molt interessant sobre...

- Què passa si algú plora a l'espai?

Evidentment, tots aquests vídeos estan resultant una excel·lent campanya publicitària pel projecte espacial i la NASA.

Però, què és això de la gravetat? Mirem aquests vídeos...




Doncs no se sap si la cosa va anar més o menys així... Potser hi ha una part de llegenda. Però el que sí que és veritat és que Sir Isaac Newton va formular la "llei de la gravetat" cap a finals del segle XVII. 

I per què és tan important la gravetat? Doncs perquè a la Terra n'hi ha, però a l'espai no. Gravetat 0. Per aquest motiu els objectes cauen pel seu propi pes (o més aviat per la força de la gravetat) i a l'espai suren. 

En Beakman ens ho explicarà millor. Algú se'n recorda d' "El Món d'en Beakman"? De petit vaig aprendre molt amb aquesta sèrie...



Per saber-ne més:

- App d'Itunes sobre Isaac Newton. Cliqueu AQUÍ per descarregar (2,69 €).

dilluns, 20 de maig del 2013

PARLANT SOBRE LA LOMCE

Dissabte. Ben d'hora. Passant les puntuacions de les Competències Bàsiques a l'aplicatiu. Una bona manera de passar l'estona un dissabte pel de matí. I escoltant la ràdio, és clar. Al "Via Lliure" de RAC1 feien una entrevista a Montse Ros (Secretària de la Federació d'Ensenyament de CC.OO.) i a Antoni Dalmases (mestre de l'INS Pau Vila de Sabadell i que acaba de publicar el llibre "Caos a les aules").

En aproximadament mitja hora es repassa els aspectes de la LOMCE i com afectarà a les escoles catalanes. Sí. Això també són recursos educatius. Potser no pas treballar-ho a l'aula (potser sí a l'ESO, cadascú que faci el que vulgui), però sí per a que la resta de la comunitat educativa estigui informada sobre aquesta llei imposada des del Govern Central.





A la darrera vaga molta gent es felicitava perquè semblava que el Govern feia marxa enrrera. Però això ja ho tenim aquí i no s'ha canviat ni un punt de la proposta de llei original.

I ara, què fem? Podem continuar fent vagues d'un dia i que no ens escolti ningú... O potser voldrem anar una mica més enllà... Vaga indefinida?

És per pensar-s'ho.



divendres, 17 de maig del 2013

MILLORS CURTS D'ANIMACIÓ

Alguna vegada ja vam publicar un llistat dels nominats i guanyadors al "Millor Curt d'Animació" als Goya i als Óscars.

Doncs tot just acabo de veure pel Youtube el guanyador del Goya d'aquest any: "El vendedor de humo". Un magnífic vídeo on els somnis es fan realitat, però com a la història de la Ventafocs, arriba un moment en que tot torna a ser com era.




I un dels finalistes: "La mano de Nefertiti". De la saga de Tadeo Jones.




El guanyador dels Óscars: "Paperman"



I finalment, un dels que van estar nominats pe l'Óscar del 2012: "The Lonely Bachelor". Una història de sentiments, d'amors impossibles i d'amors trobats de casualitat.




El "Millor Curt Animat" als Óscars del 2012 ja el vam publicar ara fa poc més d'un any:  "The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore".

Això és tot... De moment...



dijous, 16 de maig del 2013

L'AJUNTAMENT NO VOL HORT

Escoltant notícies com aquesta no saps si posar-te a plorar o riure per surrealista...

Bé, la història és la següent. L'escola pública San Bartolomé de Fresnedillas de la Oliva (a la Comunitat de Madrid) decideix crear un "hort escolar" en un espai on no hi ha res. Entre el professorat, les famílies i l'alumnat van acondicionar, llaurar, sembrar, plantar i regar l'hort. Una bona feinada. Una feinada que només van poder gaudir un parell de dies, perquè durant el cap de setmana empleats de l'Ajuntament, per ordre de l'alcalde, van arrasar l'hort de l'escola. El motiu: es va fer una obra il·legal en un edifici gestionat per l'Ajuntament.


I la història no acaba aquí. Al director de l'escola se li va obrir un expedient sancionador i podria ser multat fins a 6.000 Euros. Surrealista, no?

Sembla ser que l'Ajuntament ha de començar les obres d'ampliació de l'escola i que afectarien a l'espai de l'hort. L'escola va demanar canviar-lo de lloc, però l'Ajuntament també es va negar.

Tot plegat una mica estrany...

Bé. Podeu llegir la notícia sencera clicant al titular...

Fresnedillas arrasa un huerto escolar por carecer de permiso municipal

Sembla ser que el Govern de la Comunitat Autònoma recolza a les famílies i a l'escola, i això ho fa encara més surrealista, ja que tant l'equip de Govern de l'Ajuntament com el de la Comunitat Autònoma són del mateix partit polític.

González (president de la Comunitat Autònoma) apoya a los padres del colegio de Fresnedillas

 Bé, no entrarem en més detalls. Que cadascú pensi el que vulgui...

 

 

dimecres, 15 de maig del 2013

TRES HISTÒRIES DE FUTBOL



HISTÒRIA 1: "Fent de mediador"





La foto s'està convertint en tot un viral. La història va succeïr el passat cap de setmana. Una discussió entre l'àrbitre i l'entrenador d'un dels equips. L'entrenador entra dins del terreny de joc per continuar la discussió. La situació es comença a posar difícil. I, qui pren la iniciativa per solucionar el problema? Doncs un marrec de poc més de 5 anys. Un exemple per tothom.




Es jugava un partit de futbol en un camp de Gran Canària. L'àrbitre i un dels entrenadors comencen una forta discussió. Un dels jugadors es fica entre els dos i els separa amb els seus petits braços perquè aquest jugador només té 5 anys. És Alejandro, un petit futbolista que ha donat una gran lliçó: allà només eren per jugar i gaudir.

 Alejandro no s'ho va pensar dues vegades. Amb els seus petits braços i una gran dosi d'esportivitat, va separar l'àrbitre i l'entrenador de l'equip contrari. No paraven de discutir acaloradament i li estaven esclafant el seu partit de la lliga entre col·legis.

"L'àrbitre i l'entrenador es van posar a parlar, jo em vaig ficar al mig, els vaig separar i vaig moure els braços molt i molt llargs", explica el petit jugador canari.

Va passar a la segona part de la trobada. L'entrenador dels contrincants va saltar indignat al camp, quan el col·legiat no va xiular una falta a favor d'un els seus jugadors.

"Els vaig dir que es divertissin, que no es barallessin", explica Alejandro. De poc li va servir a la seva entrenadora intentar parar-li els peus. "Li pregunto Alex, què fas? Em diu, res, que no vull que estiguin parlant ni res ", relata Ana Alfonso.

Fins i tot el seu propi pare, que sap que és afectuós, es va quedar bocabadat amb l'ímpetu d'aquest petit davanter centre. "M'ho he menjat a abraçades i li he dit: molt bé fill, molt bé", explica el seu emocionat pare.

Alejandro s'ha convertit en el líder del seu equip la "Unió Viera B". Amb 5 anys, no entén molt de guanyar o perdre, però té clar que prefereix les abraçades als crits que l'incomoden i, sobretot, li roben temps de pilota.

Font: La Sexta Notícias


 HISTÒRIA 2: "Volem jugar a futbol"



              
"La Ventana" (Cadena Ser # 14/05/2013)



Les noies de l'equip Yuwa (Índia) volen venir al Torneig Internacional Donosti Cup. Aquest equip pertany a una associació que lluita contra la discriminació, l'analfabetisme, els matrimonis primerencs i l'explotació sexual que pateixen moltes nenes a la regió de Jharkhand. Per desenvolupar aquesta lluita, una de les estratègies més profitoses ha estat el futbol. Somien anar a Sant Sebastià, participar en el torneig amb equips d'altres països i després tornar per divulgar entre altres comunitats veïnes l'exemple d'aquestes noies "peleonas". L'organització de la Donosti Cup ha convidat a l'equip i corre amb totes les despeses de la seva participació, estada i allotjament. Però cal pagar-los el viatge i per això han obert aquest finançament col·lectiu (crowdfunding o micromecenatge).

Un viatge que ja els està costant seriosos disgustos abans d'haver començat, per causa de la violència i l'extorsió a la qual estan sent sotmeses. Tal com recull el Hindustan Times.

Per ajudar a fer realitat aquest somni només cal col·laborar a través de Goteo Euskadi. Se'ls pot donar un cop de mà a partir de 10 euros.

No es perdin el vídeo. Arriba al cor.







HISTÒRIA 3: "Lo importante es participar"




I com a "bonus track" aquesta història que ja vam publicar el 24 de juny de 2011 i que ens vé perfecte per acabar aquest article.




L'equip pre-benjamí del Margatània no ha guanyat cap partit en tota la lliga. No han marcat cap gol i li han fet 271 en contra. Bé, això, fins al darrer partit en que, com de costum, tornen a perdre però... aconsegueixen marcar un gol. I això és el més important per aquests nens.



dissabte, 11 de maig del 2013

L'EQUILIBRI DE LA PLOMA...






Al veure aquest vídeo, no us dóna una estranya sensació de simplicitat extrema sent al mateix temps d'una extrema dificultat? No sé si m'explico... He dubtat molt a l'hora de posar aquest vídeo, però m'ha semblat tan impressionant que al final ha sigut inevitable... A mida que vas veient aquest exercici d'equilibri et vas adonant de la quantitat de valors que es poden treballar: l'esforç, el sacrifici, la feina ben feta, la tensió, l'emoció... Exacte. Treball d'emocions... I aquí anem a parar a l'Educació Socioemocional. L'educació és com aquest joc de construcció i d'equilibris. Hem de saber trobar el punt d'equilibri per a que els nostres alumnes es vagin formant i vagin "construint" el seu camí. Però el simple pes d'una ploma pot fer caure aquesta construcció. Potser estic divagant massa...
 
Vosaltres que penseu...? Seria una bona eina per treballar a sisè o als cursos de Secundària. Al principi, els alumnes es quedarien amb la simplicitat del que veuen, però seria magnífic que després d'una reflexió acabessin aprofodint i veient tot el que pot representar. 

I si parlessin de l'equilibri del nostre planeta? Qualsevol cosa que fem pot afectar a l'equilibri del nostre planeta igual que ho fa la ploma al vídeo...

Segur que se us acudeixen moltes més coses. Aquest és el repte.





divendres, 10 de maig del 2013

MURAL DE TAPS

Mireu quin mural mes xulo!!!


Està fet amb taps d'envasos de diferents colors. Es fa un dibuix com a base i de mica en mica es va omplint amb els taps. De ben segur que a la que els alumnes vegin com va quedant s'animen a portar més i més taps.

Una original idea per reciclar... No creieu?


Vist a: DONDERECICLO (Facebook)

dimecres, 8 de maig del 2013

ANNA VIVES. FINALISTA "CATALÀ DE L'ANY"

Una grandíssima notícia!!!

Al novembre del 2012 ja vam publicar la història de l'Anna Vives (cliqueu AQUÍ per tornar a llegir); una noia amb Síndrome de Down que havia creat la seva pròpia tipologia pels processadors de textos de l'ordinador. Encara més. El FC Barcelona s'havia plantejat la possibilitat que en la temporada 13-14 les samarretes de totes les equipacions del club portessin al darrera la tipologia de lletra creada per l'Anna.



Doncs avui ha sortit publicat al diari "El Periódico" els finalistes de "Català de l'Any" i l'Anna està entre els tres nominats que arribaran a la "gala" d'entrega de premis que es celebrarà el dia 14 de maig

L'Anna està nominada juntament amb la Carme Forcadell i el Doctor Sánchez de Toledo.



Podeu llegir la notícia del diari clicant dins del titular...



Molta sort Anna!!



DONA-LI A LA VIDA

L'Anna Carpena, la nostra formadora del curs d' "Educació Socioemocional", és una font inesgotable d'informació.

Ens ha enviat aquest vídeo per a treballar a Cicle Superior o ESO. Sota del vídeo teniu la lletra...


 

DONA-LI A LA VIDA

 

 

Mai es massa tard per intentar recuperar aquell tren que passa de llarg, 
Nomes es qüestió de desitjar-ho, 
Sempre hi ets a temps d'anar i recuperar-lo 

Mai es massa tard per conservar aquella amistat, 
Que has tingut sempre al costat, 
I que t'ha donat bones idees, 
I que la seva llum t'allunya les tenebres 
Pensa que avui tot just comença, 
Diria la defensa del teu tribunal, 
Crida que a mi sempre m'inspira, 
Quan veig que treus les coses que a dins et fan mal 

Ara és el moment en que tot sembla diferent, 
I en realitat és igual 

Perquè al final no hi passa res, 
Però no s'ha de perdre l'interès 

Sempre hi ha un motiu pel que desitges estar viu, 
I et fa seguir caminant, 
I quan em dediques un somriure, 
 

Em fas sentir millor ens queda tant per viure 
Canta segur que no t'espanta, 
Si de sobte la teva anima té un so diferent 

Creu-me si veus que et falta l'esma,  

Em tindràs al teu costat per volar entre la gent 
Dóna-li a la vida una oportunitat 
Que la felicitat quasi sempre fa tard 
Però arriba 
Si vols que t'estimin, 
Has d'aprendre a estimar, 
Així tothom ho farà, 
I veuràs com  el mon canvïa 
Dóna-li a la vida una altra oportunitat 

que la felicitat quasi sempre fa tard. Però arriba 
Deixa que t'envoltin els amics de veritat 
segur que no et fallaran 
I quan siguis feliç, 

Respira 
uoohh .... 
Dóna-li a la vida una oportunitat 
Que la felicitat quasi sempre fa tard
Però arriba 

canta... 

Així tothom ho farà i veuràs com el món canvïa 

Dóna-li a la vida una oportunitat 
Que la felicitat quasi sempre fa tard 
Però arriba 
Deixa que t'envoltin els amics de veritat 
segur que no et fallaran 
I quan siguis feliç, 

Respira

 

  (Manu Guix)

 

 

A la pàgina d'Espurna, en Manel Mor (Facebook "Aula Acollida INS La Serreta -Rubí-) va penjar aquesta activitat per omplir buits sobre la cançó:

 

ACTIVITAT "DONA-LI A LA VIDA"






 

 

dimarts, 7 de maig del 2013

TREBALLEM LA IMATGE EN MOVIMENT

Vaja... És tant com dir que treballem el cinema... Però en realitat volem treballar els inicis del que va ser el cinema.

Aquest aparell és un "zoòtrop". Té un nom una mica estrany.


Són tretze imatges en una banda dibuixades horitzontalment que se situen dins d'un tambor giratori. Una sèrie de ranures verticals, per les quals es mira, permeten que en girar el zoòtrop es percebin imatges en moviment. Aquest aparell va ser inventat al 1834 per William George Horner.

Aquests són els inicis del cinema...



Com podem fer un "zoòtrop" d'una forma fàcil? Mireu aquest vídeo...



Però a la classe de cinquè hem començat amb la tècnica del FLIPBOOK. Segur que la coneixeu. Un petit bloc de notes i uns dibuixets que els fem moure a mida que passem els fulls amb els dits. L'hem fet tota la vida i gairebé ni ens adonaven que així va començar el cinema. Mireu el vídeo dels nostres "flipbooks"...



Estan força bé, no? 

Ara estem treballant amb el PAINT i el ANIMATION SHOP per aconseguir fer "gifs" animats. Estan en procès d'elaboració. Així que continuarem informant.


dilluns, 6 de maig del 2013

CONTES AMB GLOGSTER

Al bloc de "La Mirada Especial" hem trobat una original forma de presentar els contes per Ed. Infantil, Cicle Inicial i molt recomanable pel nostre alumnat amb "necessitats educatives especials". Es tracta de preparar uns murals amb Glogster amb els vídeos dels contes que volem passar als nostres nens i nenes. Treballar amb Glogster és molt fàcil i en un moment podeu tenir preparat un mural amb el que tingueu pensat.

Un exemple d'aquesta forma de treballar...



Interessant, oi?

Vist a: LA MIRADA ESPECIAL

CHORDIFY. EXTRAURE ACORDS.

Jo de solfeig sóc un zero a l'esquerra. Mai a l'escola vaig estudiar música (excepte a l'institut que feiem història de la música). I la mica de solfeig que vaig fer va ser ara ja fa uns quants anys en un curs d'iniciació a guitarra. O sigui, que el recurs que ara us presento no l'he pogut provar i si algú ho fa que m'ho faci saber.

CHORDIFY és una web 2.0 on només cal pujar una cançó que tingueu al disc dur o bé indicar l'URL de la cançó al YOUTUBE o al SOUNDCLOUD. Aquesta és la pàgina d'inici...


Cliqueu dins de la imatge per enllaçar a CHORDIFY

Com veieu és tan simple com indicar la cançó i clicar al botó de CHORDIFY! I ell solet t'ho fa tot... Hem fet una prova. Hem anat al Youtube i hem buscat el vídeo de "Bicicletes" de Blaumut.



Hem copiat l'URL i l'hem posat a la pàgina d'inici de CHORDIFY. I ens ha buscat els acords...


Surt un petit reproductor i una finestreta on es veu el vídeo enllaçat de Youtube. A mida que es va reproduïnt la cançó el requadre negre us indicarà els acords que heu de fer. 

Però la cosa no queda només aquí... Si voleu els acords per la guitarra podeu clicar al darrer botonet del reproductor i...


Aquí teniu els acords de la cançó per guitarra.

Especialment recomanat, evidentment, pels especialistes de música i per tota la comunitat educativa (altres mestres /as, nens i nenes i famílies) que els hi agrada la música i tocar la guitarra (i que entenen de solfeig, és clar).

Què vagi de gust!!!






diumenge, 5 de maig del 2013

FEM JOCS AMB EL RECICLATGE

Mireu quins jocs més interessants:


Com veieu és molt fàcil fer un joc de dames, un dòmino o uns escacs...

Amb els més petits podem jugar amb el dòmino proposant exercicis com...


Edu3.cat


I aquí teniu un dòmino online pels de Cicle Incial...

Cliqueu dins de la imatge per enllaçar al joc

I amb els més grans també podem fer els taulells dels escacs i les dames. Un bon exercici de càlcul per calcular l'amplada de tots els quadrats i traçar les línies amb el regle.

Vinga! Animeu-vos.


Vist a: DONDERECICLO (Facebook)



EL MENÚ INICI DE WINDOWS

Quan treballem amb recursos que ens de descarregar al nostre disc dur de l'ordinador molt sovint queden instal·lats al "Menú Inici" del nostre equip. Es tracten d'aquests programes que s'obren sempre que engeguem l'ordinador. El problema es que aquestes aplicacions fan que Windows vagi més lent perquè sempre estan obertes.

Fa un parell de dies vaig actualitzar l' Spotify i la meva sorpresa es que també es va posar a l' Inici. Crec recordar que no hi havia cap creueta per desactivar mentre que estava fent la instal·lació. En qualsevol cas era bastant molest que s'obrís quan engegava l'ordinador. 

En versions anteriors de Windows era ben fàcil treure aquests programes del Menú Inici, però aquesta vegada m'ha costat bastant de trobar i al final he hagut d'anar, com sempre, a Google per solucionar el problema.

Aquí teniu un bon vídeotutorial que us explica com fer-ho:



Com veieu és bastant fàcil, però sembla que Windows darrerament ens vol complicar la feina.

Vigileu, però, de no desactivar programes com l'antivirus, els de la tarja de so i àudio...

Au! Problema resolt.


divendres, 3 de maig del 2013

FLOW FREE. CONNECTA COLORS

Aquest és un joc molt fàcil de jugar. Es tracta d'unir les boles de colors sense que les línies es creuïn. Sembla fàcil, però cada vegada més es va complicant.

Cliqueu dins de la imatge per enllaçar al joc

 També disponible les següents versions:

- ANDROID
- IPHONE / IPAD (IOS)

Vist a: TOCS DE TICS




LES PARAULES DOLCES

Un bonic conte per ensenyar als nens la importància d'expressar els seus sentiment i potenciar l'autoestima dels altres.



I també podeu descarregar la guia de treball clicant AQUÍ.


Vist a: RECURSOS PER L'EDUCACIÓ ESPECIAL

 

dijous, 2 de maig del 2013

HARMONY. QUADRES ABSTRACTES

És una coseta molt simple. Agafes l'efecte, selecciones un color i deixes anar la imaginació.

No té res més, però m'he passat una bona estona en aquesta pàgina web.


Cliqueu dins de la imatge per enllaçar

Quan acabes ho deses com una imatge JPG i ja teniu el vostre quadre abstracte.

Així que ho provaré a les classes d'Informàtica i ho penjarem als blocs dels nens.

Fàcil, oi?


Vist a: TELECENTROS Y RECURSOS TIC

dimecres, 1 de maig del 2013

LES TABLETS A L'INSTITUT

A l'edició de CIBERPaís he pogut llegit un bon article sobre l'ús de les noves tecnologies, com les "tablets", a les aules dels instituts. De moment només està en període de proves. L'alumnat ha de comprar el "tablet", com a eina de treball, en lloc dels llibres habituals. Les editorials que han creat el seu material virtual i interactiu, es poden afegir a la plataforma "iDEA" de la Fundació Albéniz.



Una vegada que tot el material està disponible a la plataforma, el professorat decidirà quin és el més adient per la seva forma de treball.

Després del primer any de la prova pilot, el 93% del professorat i el 73% de l'alumnat van considerar el projecte de les "tablets" com un instrument molt adequat per millorar la qualitat del procès d'ensenyament.

Podeu llegir l'article de CIBERPaís clicant a l'enllaç...



També podeu escoltar el reportatge que es va fer a "Radio 5" de Radio Nacional d'Espanya (RNE):




I podeu llegir l'article que es va publicar a EL MAGISTERIO ESPAÑOL...



Vist a: CIBERPaís