Pàgines

dijous, 28 de novembre del 2013

UN ORIGINAL CALENDARI D'ADVENT

Al bloc Pysselbolaget hem trobat aquest original calendari d'advent fet amb rotllos de paper higiènic i unes plantilles que es poden descarregar.

Mireu les imatges...









Sobren les paraules, no?

Aquestes són les plantilles per imprimir. Cliqueu a sobre de la imatge per descarregar.

SANTA CLAUS AMB PUNTS


Cliqueu dins de la imatge per descarregar


SANTA CLAUS AMB ESTRELLES


Cliqueu dins de la imatge per descarregar


SANTA CLAUS AMB FLORS


Cliqueu dins de la imatge per descarregar


I la plantilla en blanc i negre per a que la pinteu al vostre gust.


SANTA CLAUS PER PINTAR



Cliqueu dins de la imatge per descarregar






dimarts, 19 de novembre del 2013

SORDCEGUESA


Aquest vídeo ens ha agradat moltíssim. D'una gran simplicitat però amb un gran missatge.




És pot fer un gran treball amb els de Cicle Superior o Secundària.

"Idoya, una noia de 20 anys amb sordceguesa, i el pianista Fedor Veselov protagonitzen el primer curtmetratge de la Federació Espanyola de Sordceguesa, realitzat gràcies a la col · laboració de l'agència de publicitat Santamarta i la productora agost, amb el propòsit d'ajudar les més de 18.000 persones que viuen amb aquesta discapacitat." (Informació extreta del vídeo de Youtube)

Per a més informació podeu mirar...
 SORDOCEGUERA.COM



divendres, 15 de novembre del 2013

PROVES DE VELOCITAT LECTORA

I aquest també és material publicat a l' "Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu" de les Illes Balears.

Trobareu proves de velocitat lectora en català i castellà i un full Excel amb la gràfica dels resultats de cada alumne /a.










PROGRAMA DE VELOCITAT LECTORA

Aquest és un magnífic material elaborat per l'Escola S'Auba de Cala Rajada (Mallorca).

Per cada curs trobareu 3 lectures (una per trimestre) amb els fulls d'avaluació i material de comprensió escrita per a cada lectura.






APRENDRE TEXTOS

Acabem de descobrir aquesta web de l'Ana Teberosky (Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la Universitat de Barcelona) i el seu equip de treball.

"Aprendre textos és una web al servei de la formació i actualització dels professors i professores de l’Educació Infantil i Primària. Està especialment dedicada al tema del llenguatge oral i escrit i al procés d’ensenyar i aprendre a les escoles." (Extret de la pàgina web)


Cliqueu dins de la imatge per enllaçar

Remenant una mica trobareu pràctiques de treball a l'aula que podreu utilitzar a les vostres aules.


dijous, 14 de novembre del 2013

KAHOOT! PROVES ONLINE.

El funcionament és molt simple:

1. Fem un test sobre un tema determinat.
2. Posem el número de preguntes que volem.
3. Posem les respostes possibles i marquem la resposta correcta.
4. Quan ja tinguem el nostre test/qüestionari acabem de configurar-lo i ens donarà un codi.
5. Aquest codi li passem als nostres alumnes.
6. A la nostra pantalla ens aniran sortint els seus noms a mida que vagin entrant.
7. Quan tothom estigui dintre del test/qüestionari el mestre autoritza el començament i marca el ritme.
8. Els alumnes veuran les preguntes a la PDI i respondran a la seva pantalla.

Ara anem a la part gràfica:

- Per poder accedir a KAHOOT! hem d'anar a la següent adreça:






- Hem de registrar-nos clicant a GET MY FREE ACCOUNT.

- Al primer pas del registre es demanarà el nostre rol (mestre, alumne més gran de 16, alumne amb 16 o més petit...)




- Després ens demanarà el nom d'usuari, correu electrònic i contrasenya.


- Una vegada que ens hem registrat ja podem tornar a la pantalla d'inici i anar a SIGN IN i posem l'usuari  i la contrasenya.



- En el nostre panell de treball cliquem a QUIZ.


- Escollim un nom pel nostre test/quiz i cliquem a GO!
- Al requadre de QUESTION 1 posarem la primera pregunta.


- Podem seleccionar una imatge que tinguem desada al nostre disc dur clicant a SELECCIONAR EL FITXER.

- Als espais de respostes (ANSWER) posseu les quatre possibles respostes.
- Per defecte totes les respostes surten INCORRECTES. Cliqueu a sobre del requadre vermell de la resposta correcta per activar-la.



- Clicant al botó +ADD QUESTION podrem afegir totes les preguntes que volguem.

- Quan ja tinguem totes les nostres preguntes preparades haurem d'acabar de configurar el QUIZ.
- Cliqueu al botó verd:


- Quan arribeu a aquesta pantalla haureu de posar una mica d'informació sobre el QUIZ:



  • Idioma
  • Privacitat del QUIZ (públic o privat)
  • L'audiència a qui va dirigit.
  • Una breu descripció sobre el tema del QUIZ.
  • Etiquetes per a que sigui més fàcil trobar-ho.


- A la darrera pantalla ens demanarà posar la foto principal del QUIZ (opcional).
- Al clicar a DONE ja haurem acabat el qüestionari.


- Ara ja estem preparats per passar el quiz als nostres alumnes.
- Cliquem a PLAY NOW i a continuació entrarem a la finestra per "llançar" el QUIZ.



- Cliquem a LAUNCH...

- Aquest és el panell de control des d'on el mestre controla el qüestionari:


- Fixeu-vos en les instruccions: cada participant pot respondre les preguntes des d'un smartphone, tablet o ordinador.
- Els participants han d'anar a l'adreça KAHOOT.IT i ficar el codi que els hi ha donat el mestre (fixeu-vos en la tercera instrucció).


Cliqueu dins de la imatge per enllaçar

- Després de posar el codi (GAME PIN) hauran d'introduir el seu nom...


- Al clicar a JOIN GAME el nom del participant apareixerà al panell de control del mestre.


- Mentre que els alumnes esperen a que comenci l'enquesta només veuran aquest missatge.



- Quan tots els participants s'hagin registrat el mestre podrà començar la prova clicant a START NOW.

- A la pantalla del mestre i la PDI sortirà la primera pregunta.


- I a la pantalla dels alumnes sortirà...


- Quan acabi la primera pregunta al panell de control del mestre i la PDI sortirà l'estadística i la resposta correcta...


- I la puntuació...


- En aquest cas, com estem fent la prova, només tenim un participant i com que no ha encertat la pregunta té 0 punts.

Tot i que al principi pot semblar una mica complicat si entenen el funcionament resulta molt fàcil d'aplicar i sobretot molt engrescador.

És una forma de treballar avaluacions i proves fent participar a l'alumnat d'una forma molt més lúdica.

En aquest vídeo tutorial (en anglès) us explica una mica el funcionament:







diumenge, 10 de novembre del 2013

LA CIÈNCIA ÉS PER TOTHOM.


Què tenen en comú la ciència i el joc? El neurocientífic Beau Lotto pensa que totes les persones (inclosos els nens) han de participar en la ciència i, mitjançant el descobriment, canviar les percepcions. L'acompanya Amy O'Toole, de 12 anys d'edat, qui juntament amb 25 dels seus companys de classe, va publicar el primer article conjunt redactat per escolars, sobre el Projecte Abelles de Blackawton. Comença així: "Hi havia una vegada ...."

La revista Biology Letters, publicada per The Royal Society del Regne Unit, va rebre a finals de 2010 un manuscrit que recollia una investigació sobre el reconeixement visual de patrons de color del Bombus terrestris, un dels borinots més abundants a Europa. Tot i que era un article una mica atípic, va superar sense més problemes el filtre dels revisors, ja que feia una indubtable aportació en aquest camp de la biologia, a més de per les seves imprescindibles originalitat i rigor científics. Finalment, el treball va ser publicat en l'edició en línia de la revista .

El biòleg evolucionista Brian Charlesworth , director de Biology letters i membre de la Royal Society, era conscient que el treball que publicava la seva revista tenia el valor d'una primícia i representava una fita científica. Per primera vegada, els autors d'un treball de recerca eren nens d'edat escolar. Guiats pels seus professors i per un científic professional, havien estat capaços de concebre un experiment, realitzar-lo i escriure el corresponent article científic detallant els resultats.




Subtitulat en castellà


"Vam descobrir que els borinots poden utilitzar una combinació de color i relacions espacials per decidir el color de la flor de la qual s'alimenten. També vam descobrir que la ciència és cool i divertida perquè pots fer coses que ningú ha fet abans", anoten en l'article els nens de Blackawton com el principal troballa de la seva recerca.


I aquí teniu l'article que es va publicar a "Biology Letters"...



NO HAURIA DE SER A L'INREVÉS?


Senyors governants i empresaris... No hauria de ser a l'inrevés?

Vídeo sobre la conciliació familiar.


 





dijous, 7 de novembre del 2013

MATEMÀTIQUES DE 0 A 6 ANYS.

Un vídeo a on es mostra la importància dels aprenentatges matemàtics bàsics que es desenvolupen durant la petita infància (0-6 anys) a partir, sobretot, d'activitats quotidianes i joc. L'objectiu és fer socialment visible la tasca que es fa des de les escoles bressol i parvularis perquè es pugui conèixer i valorar més el treball socioeducatiu que promou el desenvolupament integral dels infants més petits com a base imprescindible per aprenentatges posteriors.

Elaborat per la "Xarxa 0-6 Terrassa (Districte 1)"







EL MONSTRE DE COLORS


Un monstre està fet un embolic. Les seves emocions es barregen i no les sap diferenciar. Fins que...



 




dimecres, 6 de novembre del 2013

GEOCACHING

Has sentit a parlar mai de la "geocerca"? Segur que sí, perquè en aquest bloc ja vam fer una entrada ara ja fa un parell d'anys ("Geocaching. Caçadors de tresors" 20 de juny de 2011). Es tracta de localitzar un objecte amagat a partir d'unes coordenades. Al món hi ha centenars de milers de persones que hi estan absolutament enganxades perquè és una activitat a l'exterior, es fa exercici, té un component d'aventura i permet descobrir molts llocs desconeguts. Hi ha gairebé 5.000 petits "tresors" repartits per la geografia catalana i més de 2 milions per tot el món.

Aquest cap de setmana llarg hem estat buscant "tresors" per la zona de La Pineda (Tarragona) amb una colla de nens i realment és força divertit.



Per poder buscar els "caches" (tresors) us heu de descarregar els següents programes als smartphones o tablets:

- C: GEO (ANDROID - GRATUÏT)

- GEOCACHING (IOS - 8,99 €)

La segona app és l'oficial, però aquests 9 € costen de pagar. De totes maneres se li treu profit.

Com veieu a la imatge, a mida que anem trobant tresors els anem marcant a l'aplicació i deixem un comentari.

Normalment, el "caches" són tubs de plàstic que contenen unes tires de paper per apuntar el nom de la persona que l'ha trobat i el dia. A l'aplicació es pot deixar un comentari més extens.

A la informació del "cache" trobarem les coordenades i alguna foto que ens dongui alguna pista (spoilers). De vegades costen molt de trobar i d'altres es troben ràpid (nivell nens, vaja).

Doncs al dia següent vaig veure que en Tomàs Molina de l' "Espai Terra" i "El Temps" de TV3 feia el seu primer contacte amb aquest món.

Ho voleu veure? Doncs aquí teniu el vídeo...


http://www.tv3.cat/videos/4746471/Debut-den-Tomas-en-Geo-Cerca 

 Cliqueu dins de la imatge per enllaçar




PUNTUACIÓ: EL PUNT I LA COMA


Activitat de l'EDU 365 per treballar la puntuació.


Cliqueu dins de la imatge per enllaçar



TIPOLOGIES TEXTUALS: TEXT TEATRAL


Aquí trobareu un material interessant per treballar el text teatral.




I clicant a l'enllaç trobareu un test de deu preguntes sobre el text teatral.




TIPOLOGIES TEXTUALS: DESCRIPCIONS

Preparant un resum del que havíem treballat amb l'alumnat de sisè he trobat aquest magnífic material que treballa la descripció (persones, animals i paisatges).

Són més de 100 pàgines amb explicacions i fitxes de treball.



El material està elaborat pel CREDA de Tarragona i Terres de l'Ebre.



dilluns, 4 de novembre del 2013

LA FESTA DE HALLOWEEN

L'altre dia vam comentar els origens de la festa de la Castanyada.

Doncs al "Facebook" de Dani Sanchez hem pogut llegir una mica els origens de la festa de "Halloween". Exactament fa els següents comentaris:



"Vamos a ver, para todos los que estáis poniendo mensajes "anti-Halloween" por ser una fiesta estadounidense y no española:

1º A EEUU la fiesta la llevaron desde Irlanda los irlandeses.

2º Pero la fiesta tampoco es irlandesa sino Celta

3º En esto que llaman España, a parte de íberos y árabes, hay zonas con otros orígenes como por ejemplo vascones, várdulos... y ¡oh, sorpresa! también había zonas Celtas .

4º Halloween se celebró durante siglos en la zona Celta, fue perdiéndose y sufrió como tantas otras tradiciones la prohibición durante la dictadura franquista.

Os dejo una foto que me llega vía Jaime González, de una celebración de Halloween en Siero (Asturias) año 1917."

I també us deixo alguns comentaris que li van deixar:


El otro día me enteré que en el Bierzo, al menos, se abrían las calabazas y se les ponían velas dentro, hasta hace 50 años. Tela.


 Y en Galicia se llama Samain y nuestros padres y abuelos así como nosotros mismos salíamos de pequeños con una calabaza decorada con una cara y dentro una vela a pedir «unha limosniña polos nosos difuntos» una limosna por nuestros difuntos o también colocaban las calabazas encendidas en cruces de caminos para asustar a los que pasaban.


Es curioso Ana Rosa por que Samhain es el nombre original de esta fiesta de origen celta. Si lees hallowen en wikipedia es curioso saber sus origenes. De hecho el origen del dia de todos los Santos del cristianismo es esta. Los cristianos siempre adaptaron celebraciones de otras culturas para cristianizar a esta y este es uno de los casos.


Y con respeto a Papá Noel en la montaña lucense tienen la figura del "Apalpador" que es un ser fantástico, un hombre grande de profesión carbonero que en Navidad bajaba de la montaña para ver sí los niños estaban bien alimentados y para ello les apalpaba la barriga y les daba cabañas.


Ayer en Edimburgo celebré Samhein, y es de lo más europeo. Las fiestas de origen estadounidense son 4 de julio y Acción de Gracias, y alguna más que ni me suena. Su historia no les da para una fiesta tan antigua como Halloween.


Au! Ja sabeu més cosetes.

Demà tornem a la feina!!!