dissabte, 29 de juny de 2013

TABLETS PELS ALUMNES

Evidentment no és aquí a Catalunya. Tal i com a anem veig difícil que es puguin engegar projectes com aquest.



La notícia que vam poder llegir a CiberPaís parla de la intenció del Departament d'Educació de Los Angeles (California, EUA) de dotar d'Ipads a cada alumne des de Preescolar fins el darrer curs de Secundària. Quan acabi el projecte al voltant de 640.000 alumnes tindran tablets en comptes de llibres. Els llibres electrònics es podran descarregar de Pearson, l'editorial amb la que Apple s'ha associat.

Podeu llegir la notícia sencera clicant al titular...

Un iPad para cada alumno de las escuelas públicas de Los Ángeles

 

 Font: CiberPaís



dimecres, 26 de juny de 2013

POLINITZACIÓ DE LES FLORS

Avui he vist aquest vídeo i m'ha semblat fantàstic per explicar als nostres alumnes de Cicle Superior la polinització de les plantes pels insectes.


 



dimarts, 25 de juny de 2013

EL CAMÍ DE L'ÈXIT

Un bon vídeo per utilitzar a la Secundària per treballar i potenciar la motivació en el nostre jovent. Esforç. Aquesta paraula màgica que de mica en mica s'ha anat perdent.

En realitat també es un bon moment per a que tota la comunitat educativa, sobretot aquest professorat tan desmotivat, comenci a pensar en que les coses poden canviar i aniran canviant perquè més avall ja no podem estar.





dissabte, 22 de juny de 2013

dijous, 20 de juny de 2013

LA HISTÒRIA DE PONS I DE GARRIGA

Aquest post que ara us presentem és la història de dos personatges, dos esportistes que es van trobar  en un moment de la seva carrera. D'una rivalitat que va anar més enllà de les pistes i que ara, 25 anys després, es tornen a trobar.

Un text i una història per treballar a Secundària. Un text per treballar la solidaritat i el companyerisme més enllà del que pugui haver passat. Però anem poc a poc

Actualment són molts els esportistes catalans i espanyols que triomfen arreu del món. Però ara fa 25 anys la cosa no era exactament igual. Treient el futbol, costava veure algun esportista que destaqués en la seva disciplina: Severiano Ballesteros en golf, Indurain i Perico Delgado en ciclisme, Jose Luis González en atletisme... El "boom" dels bàsquet vindria molt després.

Però hi havia una disciplina on es va començar a destacar a la dècada dels '70 del segle passat: era el motociclisme. I això gràcies a Angel Nieto, que entre el 1969 i el 1984 va guanyar 13 títols mundials (12+1 com ell sempre diu).

Ja veieu que aquest article és una mica diferent a la resta. I a on vull anar a parar? Bé. Anem amb calma.

Actualment, el jovent s'ho passa pipa mirant les curses i adminirant als Lorenzo, Pedrosa o Márquez per la tele o en el circuit.

Ara fa 25, però, va haver-hi un enfrontament dintre i fora de la pista entre dos pilots catalans: Sito Pons i Joan Garriga. La tensió i la rivalitat va ser molt gran entre els dos pilots durant tota la temporada. Al final, el campionat de 250 c.c. s'ho va emportar en Sito Pons.




Podeu llegir com va anar aquella temporada en aquest article:


Després d'això, les vides dels dos protagonistes van seguir camins contraposats: Pons va continuar en el món del motociclisme i actualment és propietari del seu equip; en canvi Garriga va acabar a la misèria absoluta després de tenir varis problemes personals i de salut.

I després de 25 anys, i deixant de banda possibles rencors, en Sito Pons ara s'està fent càrrec de  la vida del que va ser el seu gran rival...

La resta de l'article el podeu llegir aquí...


Una història que ens hauria de fer reflexionar sobre moltes coses.

 No creieu?



diumenge, 16 de juny de 2013

INSERTAR ICONES DE XARXES SOCIALS

Ara que el nostre bloc definitivament ja està al Facebook i al Twitter hem insertat un "gadget" amb les icones de les xarxes a on estem. Mireu el rectangle vermell...


No és tan difícil com sembla, però s'ha d'entendre una mica de llenguatge HTML i, sobretot, seguir el següent vídeotutorial al peu de la lletra.




Per descarregar les icones que voleu insertar en el vostre bloc us recomano (igual que al vídeo) la següent pàgina: ICONARCHIVE.


 Cliqueu dins de la imatge per enllaçar

Una vegada entreu a la pàgina aneu a la secció CATEGORY i després a SOCIAL NETWORK ICONS.

Podeu descarregar tot el paquet d'icones o només les que vosaltres vulgueu. A dalt i a l'esquerra de cada icona trobareu el distintiu PNG per descarregar la imatge en transparent. Les icones que nosaltres hem insertar estan a 60x60 així que potser haureu de modificar les mides (GIMP, Paint Shop Pro...)

I això és tot. Una petita explicació per insertar una eina útil i que queda força bé.


Vist a: CHARKLEONS


dissabte, 15 de juny de 2013

FLOC DE NEU EN 3D

Hem de ser previsors. Aquesta és una molt bona idea per fer la tapa de l'àlbum del primer trimestre. Sí. Al desembre. Què encara no hem acabat el curs? Al setembre de ben segur que haurem de fer les programacions de Plàstica per tot el curs, així que ja en teniu una idea.

Mireu aquest floc de neu en 3D. És una proposta d'activitat per Cicle Superior. Mireu el vídeo tutorial...



Ho podem enganxar a la tapa de l'àlbum amb alguna felicitació.




Jo d'anglès ben poc, però al menys podem veure com ha de quedar el floc de neu.

Descarregueu AQUÍ la plantilla. Crec que amb la plantilla davant i el vídeo ho tindreu bastant clar. Sembla bastant fàcil. Per a que tinguin una mica de consistència s'haurien d'imprimir en un paper una mica més gruixut, com els que s'utilitzen a Plàstica per fer pintura (GUARRO).

Au! Doncs ja teniu per anar practicant...

CAPSETES TRIANGULARS.

Mireu aquestes capsetes triangulars... Es poden ficar de tot: regals, xuxes, cartes, missatges...


Només heu de descarregar la plantilla clicant AQUÍ o dins de la imatge de dalt.

Mireu el vídeo amb el tutorial...


 

I aquí podeu descarregar els triangles per enganxar:

- Plantilla de triangles. (Diferents colors)
 



 

KRAZYDAD. PASATEMPS PER TOTHOM...

Aquesta és una pàgina on trobareu un munt de pasatemps preparats per imprimir. Val, semblen una mica difícils per a nens de Primària... I pels no tan nens de Secundària? I pels profes i profas? Pares, mares, avis, àvies...?

Pels nens i nenes de Primària potser podem destacar els laberints... Feu una ullada.


Cliqueu dins de la imatge per enllaçar




dijous, 13 de juny de 2013

FACEBOOK DEL BLOC...

Tot arriba. Després de gairebé 3 anys avui ens hem animat a crear el compte de Facebook del bloc.

Podeu accedir clicant en aquesta adreça...


O bé clicant a la següent imatge.


A partir d'avui, tots els articles que es publiquin al bloc sortiran també al Facebook.


dimecres, 12 de juny de 2013

FEM CAPSETES ORIGINALS...

De ben segur que li trobem la utilitat. Són fàcils de fer i a més... tenim la plantilla!!

Mireu els passos a seguir...



Descarregueu la plantilla cliclant AQUÍ o dins de la següent imatge...




La decoració la poseu al vostre gust. En les imatges de sota utilitzen una mena de rotllos de cinta amb enganxina (com si fos cinta aïllant de colors), però també es poden pintar o posar un paper d'embolicar regals ben xul·lo.





Ja veieu que és molt fàcil.


Vist a: PYSSELBOLAGET



dilluns, 10 de juny de 2013

CLIPPING MAGIC. TREURE ELS FONS D'IMATGES

De vegades en una imatge ens volem quedar només amb una part (per exemple la cara d'una persona) i eliminar el fons. Amb programes com el Photoshop o el Gimp ho podem fer sense problemes (mireu el Tutorial "Imatges Transparents amb el Gimp" del 08/07/12).

Doncs ara tenim una aplicació online que us facilitarà molt la feina. Es diu CLIPPING MAGIC. Carregueu la imatge clicant a CHOOSE FILE...


Veureu la imatge doble...


D'aquesta imatge ens volem quedar amb el contorn de la noia i treure el fons. A la part esquerra anirem posant punts verds (el que volem) i punts vermells (el que no volem). Podeu seleccionar el tipus de punts a la barra d'eines de dalt.

Podeu comprovar com a la part dreta anirem veient com queda la imatge...



Podem fer zoom (amb la rodeta del ratolí) i canviar el tamany del punt i fer-lo més petit...

 
D'aquesta forma podem fer retocs i ajustar una mica més. Si ens equivoquem en alguna cosa podem clicar a la icona de desfer.

Quan ja tinguem la imatge al nostre gust, cliquem a DOWNLOAD i us ho permet desar com un arxiu amb extensió .PNG.


En cinc minuts tindreu la vostra imatge retocada.

diumenge, 9 de juny de 2013

REUTILITZEM BUTXAQUES...

La quantitat de coses que podem reutilitzar i reciclar... Ho tenim davant i ni ens adonem...


Retallem les butxaques dels pantalons que ja no fem servir i els hi donem un nou ús. Fàcil, oi?

Per cert, un bon moment per recordar les tres "R" del reciclatge: REUTILITZAR, RECICLAR I REDUÏR.



Vist a: DONDERECICLO (Facebook)



DECORAR ELS FANALS...

Mireu quina idea més genial... Reciclem i decorem... I fem del nostre entorn un lloc més acollidor...



Unes llaunes, pintura, pinzells, una mica de vernís, una mica de sorra i unes llavors... Fem un taller de Plàstica i quan ja ho tinguem tot preparat fem una sortida pel nostre barri a decorar els fanals. O sortim al patí i ho posem als arbres... O en qualsevol lloc que trobem. I fem uns quants més per després regalar-ho als nostres pares i mares, avis i àvies... 

Vist a: DONDERECICLO (Facebook)


UN SIMPÀTIC CAMALEÓ...

Un camaleó per enganxar a la tapa de l'àlbum? Doncs aquest que és ben fàcil de fer...




Vist a: DONDERECICLO (Facebook)

 

GRAFFITTIS INSPIRADORS...

Sobren les paraules...


Bé. Només recordar als nostres alumnes "graffitteros" el que és art i el que no ho és.



GUANYADORS DELS PREMIS ESPIRAL EDUBLOGS...


Ahir es van entregar els premis als guanyadors dels VII Premis Espiral Edublogs en els que hem tornat a participar aquest curs. Fins a l'acte d'entrega de premis no es sabia l'ordre dels guanyadors. Doncs així va acabar l'entrega de premis....



BLOCS DE RECURSOS EDUCATIUS
 

1r premi, baldufa daurada:            LA EDUTECA
2n premi, baldufa platejada:          Educació i les TIC
3r premi, baldufa bronze:              PTYAL
1er Diploma Accésit:                  LA MIRADA ESPECIAL

La nostra felicitació a tots el guanyadors i a tots els participants. Entre tots estem fent una gran tasca educativa.



divendres, 7 de juny de 2013

LA CADIRA DE PENSAR. UN BON RECURS?

A la pàgina de SER PADRES llegim un article de Cristina García sobre la "cadira de pensar", un recurs molt utilitzat a les escoles però de dubtosos resultats.



Podeu llegir l'article clicant al titular...

Qué aprende y cómo se siente el niño con la “Silla de Pensar”

 

Vist a: Ser Padres

VIATGE A L'ESTRATOSFERA!!!

En una de les darreres entrades (22-maig-2013) ja us vam parlar de l'experiència que estan portant a terme els estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya de llençar un satèl·lit "low cost" a l'espai. 

Doncs al bloc de Mikel Agirregabiria acabem de veure aquesta activitat realitzada per alumnes de Secundària de l'escola Hirukide de Tolosa. Es van basar en un projecte de l'institut La Bisbal (al Baix Empordà) que van aconseguir enviar una sonda a més de 30.000 metres d'alçada.

Aquí podeu veure el vídeo resum de l'activitat...




I el vídeo de les imatges que va gravar la petita càmara que portava el dispositiu...





Vist a: BLOC DE MIKEL AGIRREGABIRIA

dijous, 6 de juny de 2013

ISH... (QUASI...)

Un altre conte de Peter H. Reynolds. En aquest cas per estimular la creativitat dels nens i nens i, sobretot, per veure el cantó positiu de les coses.




L'àudio del vídeo no m'acaba d'agradar del tot. Si algú s'anima a fer una altra versió aquí teniu el PDF del conte que podeu descarregar...



dimecres, 5 de juny de 2013

HE WAS ME... (ELL ERA JO)

Un vídeo especialment dedicat a tots els adults que han oblidat que tothom "porta un nen amagat molt a dins seu". Només ens cal deixar-lo sortir i gaudir de tot el que ens ofereix la vida.

"He was me" és un conte de Peter H. Reynolds.



Versió en anglès subtitulada en castellà

Fàcil, oi?


dimarts, 4 de juny de 2013

DUOLINGO. APRENDRE ANGLÈS GRATIS

Els creadors de CAPTCHA, el test de desafiament i resposta que es fa servir en computació per a determinar quan l'usuari és un humà o no (aquelles parauletes deformades que de vegades costen tant de llegir) han creat una pàgina per aprendre anglès totalment gratis.

Cliqueu dins de la imatge per enllaçar

Després de vendre la seva segona companyia a Google i descobrir que ja no tenia necessitat de treballar (anava a veure tots els programes de televisió del món, segons va comentar el mateix), va començar a invertir el seu temps en alguna cosa que sempre el va apassionar: l'educació.

"Sóc professor, és una passió meva, així que volia fer alguna cosa relacionada amb educació. Però les meves idees sempre han estat influenciades pel meu país natal. Jo vaig néixer i vaig créixer a Guatemala. Com saben, Guatemala és un país molt pobre, on la majoria de la gent simplement no li arriba per pagar la millor educació. I una cosa que sempre em va molestar era la diferència entre els que tenen diners, i per tant poden pagar una educació de Harvard, i els que no el tenen diners i amb prou feines aprenen a llegir i escriure."

(Luis Von Ahn) 

Dins de la pàgina de "Duolingo" hem de fer un simple registre (introduir el correo electrònic, el nom d'usuari i la contrasenya), decidir l'idioma que volem aprendre i el nivell. Podem començar des de 0 o bé agafar una drecera.


Es poden afegir per poder competir amb ells, es poden fer traduccions (veure l'espai "INMERSIÓN"), veure el vocabulari treballat... Fins i tot n'hi ha foros de discussió.

Una bona forma d'aprendre anglès. Remeneu i mireu!!

Vist a: WWWhat's New




diumenge, 2 de juny de 2013

PER QUÈ ELS NENS FRANCESOS NO TENEN TDAH?

Interessant article sobre la forma de veure el TDAH en dos països com són França i els Estats Units. La realitat és que un 9 % dels nens dels Estats Units estan diagnosticats com a TDAH i en canvi a França només un 0,5 %. 

La explicació la trobem en que als Estats Units els psiquiatres consideren el TDAH un trastorn biològic amb causes biològiques i amb tractaments biològics (amb medicaments com el Ritalin o Adderall).

En canvi, els psiquiatres francesos veuen el TDAH com una condició médica amb causes psico-socials i/o situacionals. En la gran majoria dels casos s'haurà de mirar el problema subyacent que causa el patiment en el nen. En aquest casos (que són la majoria) no s'haurà de mirar un component neurològic en la causa dels trastorn sino que s'haurà de mirar el context social del nen i actuar.

Podeu llegir l'article sencer clicant dins del títol...



És un article escrit per Pablo Menichetti i publicat a APRENDIZAJE INTELIGENTE.