dijous, 28 de novembre del 2013

UN ORIGINAL CALENDARI D'ADVENT

Al bloc Pysselbolaget hem trobat aquest original calendari d'advent fet amb rotllos de paper higiènic i unes plantilles que es poden descarregar.

Mireu les imatges...









Sobren les paraules, no?

Aquestes són les plantilles per imprimir. Cliqueu a sobre de la imatge per descarregar.

SANTA CLAUS AMB PUNTS


Cliqueu dins de la imatge per descarregar


SANTA CLAUS AMB ESTRELLES


Cliqueu dins de la imatge per descarregar


SANTA CLAUS AMB FLORS


Cliqueu dins de la imatge per descarregar


I la plantilla en blanc i negre per a que la pinteu al vostre gust.


SANTA CLAUS PER PINTAR



Cliqueu dins de la imatge per descarregar






dimarts, 19 de novembre del 2013

SORDCEGUESA


Aquest vídeo ens ha agradat moltíssim. D'una gran simplicitat però amb un gran missatge.




És pot fer un gran treball amb els de Cicle Superior o Secundària.

"Idoya, una noia de 20 anys amb sordceguesa, i el pianista Fedor Veselov protagonitzen el primer curtmetratge de la Federació Espanyola de Sordceguesa, realitzat gràcies a la col · laboració de l'agència de publicitat Santamarta i la productora agost, amb el propòsit d'ajudar les més de 18.000 persones que viuen amb aquesta discapacitat." (Informació extreta del vídeo de Youtube)

Per a més informació podeu mirar...
 SORDOCEGUERA.COM



divendres, 15 de novembre del 2013

PROVES DE VELOCITAT LECTORA

I aquest també és material publicat a l' "Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu" de les Illes Balears.

Trobareu proves de velocitat lectora en català i castellà i un full Excel amb la gràfica dels resultats de cada alumne /a.










PROGRAMA DE VELOCITAT LECTORA

Aquest és un magnífic material elaborat per l'Escola S'Auba de Cala Rajada (Mallorca).

Per cada curs trobareu 3 lectures (una per trimestre) amb els fulls d'avaluació i material de comprensió escrita per a cada lectura.






APRENDRE TEXTOS

Acabem de descobrir aquesta web de l'Ana Teberosky (Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la Universitat de Barcelona) i el seu equip de treball.

"Aprendre textos és una web al servei de la formació i actualització dels professors i professores de l’Educació Infantil i Primària. Està especialment dedicada al tema del llenguatge oral i escrit i al procés d’ensenyar i aprendre a les escoles." (Extret de la pàgina web)


Cliqueu dins de la imatge per enllaçar

Remenant una mica trobareu pràctiques de treball a l'aula que podreu utilitzar a les vostres aules.


dijous, 14 de novembre del 2013

KAHOOT! PROVES ONLINE.

El funcionament és molt simple:

1. Fem un test sobre un tema determinat.
2. Posem el número de preguntes que volem.
3. Posem les respostes possibles i marquem la resposta correcta.
4. Quan ja tinguem el nostre test/qüestionari acabem de configurar-lo i ens donarà un codi.
5. Aquest codi li passem als nostres alumnes.
6. A la nostra pantalla ens aniran sortint els seus noms a mida que vagin entrant.
7. Quan tothom estigui dintre del test/qüestionari el mestre autoritza el començament i marca el ritme.
8. Els alumnes veuran les preguntes a la PDI i respondran a la seva pantalla.

Ara anem a la part gràfica:

- Per poder accedir a KAHOOT! hem d'anar a la següent adreça:






- Hem de registrar-nos clicant a GET MY FREE ACCOUNT.

- Al primer pas del registre es demanarà el nostre rol (mestre, alumne més gran de 16, alumne amb 16 o més petit...)




- Després ens demanarà el nom d'usuari, correu electrònic i contrasenya.


- Una vegada que ens hem registrat ja podem tornar a la pantalla d'inici i anar a SIGN IN i posem l'usuari  i la contrasenya.



- En el nostre panell de treball cliquem a QUIZ.


- Escollim un nom pel nostre test/quiz i cliquem a GO!
- Al requadre de QUESTION 1 posarem la primera pregunta.


- Podem seleccionar una imatge que tinguem desada al nostre disc dur clicant a SELECCIONAR EL FITXER.

- Als espais de respostes (ANSWER) posseu les quatre possibles respostes.
- Per defecte totes les respostes surten INCORRECTES. Cliqueu a sobre del requadre vermell de la resposta correcta per activar-la.



- Clicant al botó +ADD QUESTION podrem afegir totes les preguntes que volguem.

- Quan ja tinguem totes les nostres preguntes preparades haurem d'acabar de configurar el QUIZ.
- Cliqueu al botó verd:


- Quan arribeu a aquesta pantalla haureu de posar una mica d'informació sobre el QUIZ:



  • Idioma
  • Privacitat del QUIZ (públic o privat)
  • L'audiència a qui va dirigit.
  • Una breu descripció sobre el tema del QUIZ.
  • Etiquetes per a que sigui més fàcil trobar-ho.


- A la darrera pantalla ens demanarà posar la foto principal del QUIZ (opcional).
- Al clicar a DONE ja haurem acabat el qüestionari.


- Ara ja estem preparats per passar el quiz als nostres alumnes.
- Cliquem a PLAY NOW i a continuació entrarem a la finestra per "llançar" el QUIZ.



- Cliquem a LAUNCH...

- Aquest és el panell de control des d'on el mestre controla el qüestionari:


- Fixeu-vos en les instruccions: cada participant pot respondre les preguntes des d'un smartphone, tablet o ordinador.
- Els participants han d'anar a l'adreça KAHOOT.IT i ficar el codi que els hi ha donat el mestre (fixeu-vos en la tercera instrucció).


Cliqueu dins de la imatge per enllaçar

- Després de posar el codi (GAME PIN) hauran d'introduir el seu nom...


- Al clicar a JOIN GAME el nom del participant apareixerà al panell de control del mestre.


- Mentre que els alumnes esperen a que comenci l'enquesta només veuran aquest missatge.



- Quan tots els participants s'hagin registrat el mestre podrà començar la prova clicant a START NOW.

- A la pantalla del mestre i la PDI sortirà la primera pregunta.


- I a la pantalla dels alumnes sortirà...


- Quan acabi la primera pregunta al panell de control del mestre i la PDI sortirà l'estadística i la resposta correcta...


- I la puntuació...


- En aquest cas, com estem fent la prova, només tenim un participant i com que no ha encertat la pregunta té 0 punts.

Tot i que al principi pot semblar una mica complicat si entenen el funcionament resulta molt fàcil d'aplicar i sobretot molt engrescador.

És una forma de treballar avaluacions i proves fent participar a l'alumnat d'una forma molt més lúdica.

En aquest vídeo tutorial (en anglès) us explica una mica el funcionament:







diumenge, 10 de novembre del 2013

LA CIÈNCIA ÉS PER TOTHOM.


Què tenen en comú la ciència i el joc? El neurocientífic Beau Lotto pensa que totes les persones (inclosos els nens) han de participar en la ciència i, mitjançant el descobriment, canviar les percepcions. L'acompanya Amy O'Toole, de 12 anys d'edat, qui juntament amb 25 dels seus companys de classe, va publicar el primer article conjunt redactat per escolars, sobre el Projecte Abelles de Blackawton. Comença així: "Hi havia una vegada ...."

La revista Biology Letters, publicada per The Royal Society del Regne Unit, va rebre a finals de 2010 un manuscrit que recollia una investigació sobre el reconeixement visual de patrons de color del Bombus terrestris, un dels borinots més abundants a Europa. Tot i que era un article una mica atípic, va superar sense més problemes el filtre dels revisors, ja que feia una indubtable aportació en aquest camp de la biologia, a més de per les seves imprescindibles originalitat i rigor científics. Finalment, el treball va ser publicat en l'edició en línia de la revista .

El biòleg evolucionista Brian Charlesworth , director de Biology letters i membre de la Royal Society, era conscient que el treball que publicava la seva revista tenia el valor d'una primícia i representava una fita científica. Per primera vegada, els autors d'un treball de recerca eren nens d'edat escolar. Guiats pels seus professors i per un científic professional, havien estat capaços de concebre un experiment, realitzar-lo i escriure el corresponent article científic detallant els resultats.




Subtitulat en castellà


"Vam descobrir que els borinots poden utilitzar una combinació de color i relacions espacials per decidir el color de la flor de la qual s'alimenten. També vam descobrir que la ciència és cool i divertida perquè pots fer coses que ningú ha fet abans", anoten en l'article els nens de Blackawton com el principal troballa de la seva recerca.


I aquí teniu l'article que es va publicar a "Biology Letters"...